motor - co a jak

motor - co a jak

Příspěvekod xjanx » stř 27. led 2016 2:32:50

Zdravim, prosim o radu ci spise vysvetleni motoru rc letadla...
- co znamena otacek/volt a jaky to ma vliv na letove schopnosti modelu.popr.co se pro jaky druh letadla hodi
- jak se da zjistit vykon motoru ve wattech

Pokud mozno co nejjednoduseji.....dekuji
xjanx
 
Příspěvky: 7
Registrován: sob 22. lis 2014 11:25:03

Re: motor - co a jak

Příspěvekod kotloš » stř 22. bře 2017 10:51:25

Ano v jednoduchosti je síla, W, A, I, já momentálně už nelítám elektro, ale usuzuji že hledáš pomoc na elektropohony? (je potřeba to říct přímo)
Já dřív měl takovou orientační pomůcku, nevím je li to pravda, ale mně pomohla. cca 350W se tento motor hodí do akrobata do 1 metru rozpětí z EPP materiálu do hmotnosti 750g, na to potřebuješ regulátor střídavý 35A a baterku LI-Po 3S tříčlánek s 11,1V kapacita 2200mAh a vybíjecí proud minimálně 50C lépe 70C jsou už běžně na trhucena za kus LI-Po tohoto typu aby lítalo svižne a výdrž 7 - 8 minut blbnutí kolem 500,-kč
Výkon motoru udává výrobce, ale taktéž zaáleží na baterii i jejím nabití 3S nabitá má 12,55 V a vybitá 11,1 V takže stím musíš počítat že výkon bude postupně klesat,
10W se rovná 1 A a to se rovná cca kolem 12 V plus mínus,
250W se rovná unese kolmo vzhůru letadlo o váze 1kg
750W je rovno konské síle tedy se značí 1HP, t.z. že trvale uzvedne 75kg na kladce bez odpočinku.....
Hodně jsem to tu zjednodušil snad ti to pomůže se zorientovat a abys věděl na co se máš ptát ....já jsem na 1mbo@seznam.cz
kotloš
 
Příspěvky: 16
Registrován: stř 22. bře 2017 10:35:41

Re: motor - co a jak

Příspěvekod kotloš » stř 22. bře 2017 10:58:29

jo otáčky na volt, to znamená že 1V krát otáčky motoru jsou udávané třeba například: 1000ot, 750ot, 890,ot 1200ot, to musíš násobit napětím baterie, třeba takhle:
mám 12V Li-po je nabytá na 12,6V toto vykrat udaným číslem výrobce a vydou ti přesně jaké bude mít motor otáčky zkutečné,
Příklad: na akrobat z EPP s 350W motorem a pohonem 12,6 V s otáčkama standart komem 1000ot/V víc je zbytečné kupovat zkrátíš čas letu hodně žerou baterky motory nad 1000ot/V, se rovná skutečním otáčkám 12600ot/minuta tak tot vše, at to lítá ....
kotloš
 
Příspěvky: 16
Registrován: stř 22. bře 2017 10:35:41

Re: motor - co a jak

Příspěvekod shveyk » sob 25. lis 2017 16:43:33

Ahoj. Jsem úplný začátečník. Mám Betu 1400. Havaroval jsem s ní ze 3m na čumák. Nic se nerozbylo, jen kabinka odletěla 1,5m, a vysunuly se křídla. Po opětovném sestavení křídel a kabinky jsem skoušel serva a elektromotor. Serva pracovaly všechny ale elektromotor ani neškytl. Baterie je v pořádku. Všechny tři články. Tak nevím, co s tím. Co a jak proměřit, abych zjistil závadu a kde ji hledat. Nemůže to být třeba v komunikaci Hitec optic 5 rádia s přijímačem minima 6s...????
shveyk
 
Příspěvky: 1
Registrován: sob 25. lis 2017 16:26:53

Re: motor - co a jak

Příspěvekod Jára » pon 29. říj 2018 23:36:48

No, pokud máš 3 fázový motor tak změř odpor mezi jednotlivými fázemi
Odpor mezi 1 a 2;
Odpor mezi 2 a 3;
Odpor mezi 3 a 1;
A tyto 3 odpory by měly být +- stejné a mělo by to vyjít několik ohmů.

Potom to chce zjistit, jestli se neutrhnul nějaký drátek k régleru. Régler má 3 dráty dovnitř a 3 ven. To lze zjistit třeba s pomocí ampármetru, jestli odebírá alespoň pár mA nebo je úplně KO.

A po nárazu je třeba zkouknout,jestli se ti neroztřepily drátky třeba jako tohle: http://www.modelarske-forum.cz/viewtopic.php?f=3&t=11077. A jinak se dá zkoušet měněním komponent.
Jára
 
Příspěvky: 13
Registrován: stř 06. črc 2016 14:46:12


Zpět na RC letadla

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník