žhavíky jak na ně?

žhavíky jak na ně?

Příspěvekod kotloš » stř 22. bře 2017 11:23:55

Co vše se musí udělat aby žhavíky lítali v zimě? mám 8,5 ccm ASP a neustále laboruji, něco je dobré, něco ne, hledám návod jak na ně. může mi někdo pomoci?
1 pokus byl teplá svíčka dal 5 od Italů je funkční do 10 stupnů.
2 pokus zateplit válec motoru hliníkovým plechem už bylo lepší, ale přechody stále špatné pořád musel na hlavní jehle přidat o 1/4 otáčky navíc kouřilo se, ale nešlo ubrat.
3 pokus zateplyt výfuk, otázka byla čím? jak? jeden řekl pilot skutečného vrtulníku že to dříve dělali polistirénem ale zapomenul říct jak, takže zase nic nevím. udelal hadrem nic moc
4 pokus duše z kola horáku rozměr 22 x něco tuším, vystřihnul natáhnul a divili se moje oči a hlava jak ....
Motor šlape jak švícary při 6 stupních jako v létě ......(teplá svíčka 5, nitro do 5%, ricín do 15%, AL plech na válci motoru a plus guma na vífuku)
Těd mne vrtá hlavou, proč někdy nechce nasát palivo, to je problém z Bellankou tam je motor pootočený do leva o 120 stup.
myslím si že je to tím že se musi zaplavit palivem hlavní hřídel pod difuzorem, hřídel a blok motorku, tím se utěsní a může dojit k podtlaku nasátí paliva a přední ložisko motoru. zdali to tak vše je nevím, chci se z ně kým poradit?
Hezký den všem Kotloš 1mbo@seznam.cz
kotloš
 
Příspěvky: 16
Registrován: stř 22. bře 2017 10:35:41

Re: žhavíky jak na ně?

Příspěvekod kotloš » stř 12. dub 2017 20:34:35

Dobrý den všem, tak mně žhavík opět překvapil, včera lítal 8 stu. docela zima, měl zateplený motor a teplou svíčku a velkou vrtuli (t.z. 12x6 na motoru 8,5 ccm ASP, s hlavní jehlo v zadu), slišel jsem od starých modelářů vek cca 55 let že žhavíku říkají prase, asi proto že je člověk od něj neustále od oleje, já s tím bojuji neustále po ruce technický líh, myji jím taky celí éro po lítání, ale i motor aby se ricín neusazoval v ložisku jak předním tak hlavním, motor jde potom vždy snadno nastartovat bez demontáže jen klacíkem ručně bez startéru, vysvětlím jak to dělám a proč ... 1 vrtalo mi hlavou proč vždy motor stávkoval a někdy překvapil nastaroval na tuknutí: je to tak že .... teď čtěte pozorně: aby žhavík nasál palivo za prvé musíte ucpat třeba palcem difuzor protočit klacíkem ne rukama vrtuli ve směru otáček do leva cca 16 x v hadici pozorujete protékaní paliva, to nestačí: za druhé musí se palivo dostat do prostoru mezi hlavní hřídelí a blokem motoru a smer přední ložisko zalít palivem (naklonit éro do předu min. 45 stu. tím ho zalijete ale opět protočit motorem aby se vzduch dostal ven,,, je to proto aby se palivo dostávalo pod píst a následně přepouštěcí komorou do spalovací komory jinak to nejde a bude se jenom trápit pokud v tomto dostanete rutinu tak tento proces je otázkou 30 sekund a motor bez problému naskočí.
další problém který se dá řešit a já jej miluji muci muci muc to je moje libůstka je: když pootáčím vrtuli klacíkem pomalu do komprese ze třetí hodiny na druho (to je uhel nastavení vrtule podle ciferníku hodin tím se nastaví předstih motoru každí motor ho má), potom na prvou hodinu ucítím velký odpor to málem převracím celí éro a to je ono směs se zapálila (kope to miluji), protože při kompresi se uvolnuje kyslík z paliva a zapálí ji protože alkohol má studené hoření neodpařuje se jako benzín proto se benzínu říká GAS - plyn, alkohol se neodpařuje, při kompresi stlačení se odpařuje, ted to pravé: pomalinku otáčím vrtulí aby nekopnul a byl v kompresy a ted je ten okamžik jej přetočit rychle okamžite chytne a běží zázrak to miluji .... (když se naučíte ovládat žhavík všechnu jeho fyziku tak pochopíte všechny spalovací motory podle poslechu poznáte hned co mu je, je toho hodně neztrácejte čas) nedokážu to všechno sem na jednou popsat budu Vás po troškách zde informovat.... letu zdar kotloš
kotloš
 
Příspěvky: 16
Registrován: stř 22. bře 2017 10:35:41

Re: žhavíky jak na ně?

Příspěvekod kotloš » stř 12. dub 2017 21:12:39

Dobrý den všem, záběch motoru žhavíku, to je otázka? já si myslel že když vylítám tři čtyři nádrže je vše hotovo, tak to jsem se hrubě mýlil dal jsem ho do mustangu a lítal, stala se taková věc: minulí rok 2016 podzim jsem po několika úspěšních letních letech opět z dobrým pocitem dnes poletím 250km/h s dřevením modelem Mustang P51D rozpětí 1445 mm a hmotnosti 3kg s motorem 8,5 ASP žhavík vrtuli jsem měl 11x6 s kuželem, vylítnul jako obvykle bylo 12 stupnů 15 minut letu z 50% na plný výkon dosáhl rychlost 245km/h, otáčky motoru 12300, teplota motoru při max. výkonu 80 stup. foukal vítr prudce se ochladilo motor při přistání na volnoběch chcýpnul průser pád na čumák byl nevihnutelný, řešil jsem proč se to stalo teplota byla vzduchu 8 stupnů, těd to vím špatně zaběhlí motor, těd to vím a řeknu Vám to: malá teplota válce a hlavy motoru jen 80 stupnů potřebujete 100 až 130 víc ne, jak toho dosáhnout? to je problém bez potřebné výbavy, pokud to není v léte teplota vzduchu min 25 stup, bude potřeba motor zateplyt, (stačí použít duši z horského kola jak na celý vífuk tak válec a hlavu motoru) svíčka může být studená, větší vrtule pomáhá nahrazuje setrvák, palivo na hlavní jehle přidat min. 1/4 otáčky, je lepší aby výfuk bil teplější než hlava a válec t.z. že hoří přebytek paliva ve výfuku, je i tím jistota že bude dobře mazán, min. pět nádrží projet na nějakém stojanu, ale ani to nestačí, až ta desátá při správné teplote může bít ta konečná pravá, protože bude fungovat jenom do 10 stupnů nedokážu to pochopit, ale je to tak nekolikrát to zkoušel a měřil vždy stajný scénář, stejně jako uni svíčka funguje v rozmezí 10 až 30 stupnů teploty vzduchu, přesně na stupen.
Dnes jsem už unaven tak příště. Letu zdar Kotloš
kotloš
 
Příspěvky: 16
Registrován: stř 22. bře 2017 10:35:41

Re: žhavíky jak na ně?

Příspěvekod kotloš » pát 28. dub 2017 9:04:52

Dobrý den všem co si rádi hrají a hru mají jako další vzdělání. žhavíky tot nekoneční problém? já myslím že ne, mám tucha že se opět vrátí z důvodu nedostatku paliv, vysvětlím, protože ve žhavíku lze spalovat vše tekuté co hoří a motor točí jak urvaný z řetězu, běží na čistí technický líh maže se zelením přídavkem do benzínu stojí 50kč 100ml tušim je to draslík ten je rozpustný v lihu ethanolu a maže nezadře motor, osobně vyzkoušel.
Problém je jinde proč zlobí je to tlakování, doprava paliva, to se dá jednoduše vyřešit tak za prvé 1: stačí měkím vázacím drátkem omotat tlakovací hadičku aby se neklepala, vybrace ač se to nezdá v hadici znemožnuje plynulé tlakování a taky dochází k úplnému uškrcení přelomení hadičky z důsledku vibrací, nebo dát silnější hadičku na stěnu průřezu asi vše každý zvládne sám.
druhá věc 2: hlavní jehlu přešroubovat místo zátky do karbecu tak jak je u ASP 8,5 ccm s hlavní jehlou vzadu, bude fungovat na os. max 8 svíčku i při 6 stupních celzia, tot vše. zateplování a teplou svíčku se vyplatí při teplotě okolního vzduchu od 0 a níže.
Letu zdar. Kotloš
kotloš
 
Příspěvky: 16
Registrován: stř 22. bře 2017 10:35:41


Zpět na RC letadla

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron